okt
18

Basisvorming ‘Het opzetten van campagnes’

Sociaal-culturele organisaties zetten vaak campagnes op om mensen aan te zetten tot gedragsverandering. Met wisselend succes. Menselijk gedrag verander je immers niet simpelweg met een campagne op sociale media of affiches. Hoe zorg je er dan wel voor dat mensen net dat gedrag gaan stellen dat jij voor ogen hebt?

In deze tweedaagse basisvorming verkennen we samen hoe je een campagne opzet die inzet op gedragsverandering. Met een set van hefbomen en een uitgekiende strategie kan je menselijk gedrag beïnvloeden. Dankzij een doordachte strategie en gerichte communicatie op maat kan je jouw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen. Zo verhoogt de kans op blijvende gedragsverandering gevoelig.

Wat mag je verwachten?

De eerste vormingsdag krijg je een introductie in campagnevoering en gedragsverandering. Daarna verkennen we het 7E-model en gaan we aan de slag met jouw case. We zoomen in op de doelen en doelgroepen van je campagne en maken je vertrouwd met de gedragsketen en de ladder van gedragsverandering.

Tijdens de tweede vormingsdag verkennen we de 7 hefbomen van gedragsverandering en leer je een geschikte communicatiestrategie op touw te zetten om van jouw campagne een succes te maken.

In de loop van de tweedaagse laten we voldoende ruimte voor oefeningen, ervaringsuitwisselingen en intervisie.

Wat neem je mee naar huis?

Op het eind van deze vorming beschik je over een aantal inzichten, kaders en hefbomen die je in staat stellen je doelgroep op subtiele wijze in de richting van de door jouw gewenste gedragsverandering te duwen.

Voor wie?

Je werkt voor een sociaal-culturele organisatie en hebt idealiter al wat ervaring met het opzetten van campagnes die gericht zijn op gedragsverandering.

Praktisch

  • De vorming vindt plaats op vrijdag 18 oktober (Herman Teirlinckgebouw, lokaal 00.48) en vrijdag 22 november (Herman Teirlinckgebouw, lokaal 01.69) telkens van 9.30 u. tot 16.30 u.
  • De begeleiding is in handen van Annick Vanhove (Contutti.be).
  • De deelnameprijs bedraagt 250 euro.
  • Houdt iets jouw inschrijving tegen, we helpen je graag verder.
  • In deze tweedaagse vorming gaan we aan de slag met jouw leervragen. Om daar zicht op te krijgen ontvang je bij je inschrijving een intakeformulier.
  • Contacteer Max Frans voor meer informatie.


Inschrijven




€250,00











Ik ben rolstoelgebruiker
Ik ben doof
Ik ben slechtziend
Ik breng een begeleider/tolk mee
Ik breng een hulphond mee




Communicatie

Praktisch

2 bijeenkomsten

  1.   Herman Teirlinckgebouw
      18 oktober 2024
      9:30 tot 16:30
  2.   Nog te bepalen
      22 november 2024
      9:30 tot 16:30

Locatie

Herman Teirlinckgebouw
Havenlaan 88
Brussel




Max Frans

Max Frans


Inschrijven


€250,00

Ik ben rolstoelgebruiker
Ik ben doof
Ik ben slechtziend
Ik breng een begeleider/tolk mee
Ik breng een hulphond mee

Scroll to Top