7
Infosessie ‘Hoe ontwikkel je een beleid rond grensoverschrijdend gedrag?’ (bestuurders)
Stel je voor dat de organisatie waar jij als bestuursvrijwilliger actief bent geconfronteerd wordt met grensoverschrijdend gedrag. Of misschien wil je juist preventief handelen om zulke situaties te voorkomen. Grensoverschrijdend gedrag kan een uitdaging vormen voor iedere organisatie, ongeacht of het gaat over medewerkers, vrijwilligers, freelancers of deelnemers.
Als bestuurder speel je een belangrijke rol bij het reilen en zeilen van jouw organisatie. Je zorgt graag voor een gezonde en ethische werkomgeving voor alle betrokkenen. Daarom is het belangrijk om voorbereid te zijn met een degelijk beleid voordat zich een crisis voordoet.
Gelukkig sta je er niet alleen voor. Er is in de samenleving meer aandacht voor het thema en er is ondertussen heel wat steun beschikbaar. Zo lanceerde de Vlaamse overheid eind april 2024 een actieplan tegen grensoverschrijdend gedrag in verschillende sectoren waaronder de cultuursector. Â
Wat mag je verwachten?
- inzicht in het actieplan tegen grensoverschrijdend gedrag
- delen van bestaande expertise rond de aanpak van het thema
- opfrissen van preventie- en welzijnswetgeving en het kaderen van de taken en verantwoordelijkheden van de verschillende actoren
- handvatten voor de ontwikkeling van een beleid rond grensoverschrijdend gedrag in je eigen organisatie
Voor wie?
Bestuursvrijwilligers uit de sector van het sociaal-cultureel werk.
Praktisch
- De infosessie vindt online plaats op maandag 7 oktober 2024 van 18.30 u. tot 20 u.
- Deelnemen is gratis, maar inschrijven is verplicht.
- De begeleiding is in handen van Paco Sanogo. Hem kan je ook contacteren voor meer informatie.
Inschrijven
Deze activiteit is volzet. Neem contact op met de verantwoordelijke (zie hieronder) voor meer informatie.
Praktisch
7 oktober 2024
18:30 tot 20:00
Locatie
Online
Uw kot
Thuis
Online
Uw kot
Thuis
Paco Sanogo
Inschrijven
Deze activiteit is volzet. Neem contact op met de verantwoordelijke (zie hieronder) voor meer informatie.