jan
28
2025

Nieuwe opleidingen bij publiq

Communicatie, Digitaal

Nieuws

Ook in 2025 helpt publiq je met inspiratie en ondersteuning om een breder en diverser publiek te bereiken. Of je nu organisator, lokaal bestuur, vrijwilliger of cultuureducator bent, het aanbod zit boordevol inzichten, praktische tips en tools waarmee je direct aan de slag kan.

  • 18 & 20 februari: Startdagen Schatten van Vlieg
    Wil jij deze zomer een nieuw en breed familiepubliek laten kennismaken met jouw cultuurlocatie? Verstop dan ook een schat van Vlieg! Tijdens de online startdagen op 18 en 20 februari kom je alles te weten over de actie, en krijg je o.a. tips en inspiratie over hoe je een zoektocht maakt en communicatie voert voor je actie.
  • 27 februari: Duidelijk en wervend schrijven in je vrijetijdscommunicatie
    Leer duidelijke, begrijpelijke én aantrekkelijke teksten te maken en verlaag de drempel om deel te nemen aan jouw activiteit. De opleiding focust op het schrijven van promotionele teksten voor brochures en websites, gericht op evenementen en activiteiten. Daarnaast leer je hoe je met beeldgebruik en lay-outstrategieën je communicatie toegankelijker maakt.
  • 20 maart: Vrijetijdscommunicatie voor en door jongeren
    Ontdek tips en praktische handvaten waarmee je jongeren écht goesting geeft om naar jouw activiteit of evenement te komen. De UiTX redactiemedewerkers van publiq tonen je hoe je je communicatie laagdrempelig houdt aan de hand van goede voorbeelden (op verschillende kanalen en met diverse formats) en hoe je andere jongeren motiveert om te participeren aan je aanbod.
  • 13 & 15 mei: UiTdatabank voor beginners (webinar)
    Een intro tot meer publiek bereiken met UiTdatabank. Deze sessie wordt zowel overdag als ‘s avonds georganiseerd. 
  • 19 mei: Storytelling en creatieve content in je vrijetijdscommunicatie
    Met sterke verhalen kan je mensen raken en activeren, ook voor jouw vrijetijdsaanbod. Ontdek hoe je met storytelling originele content kan maken om meer mensen te bereiken.
  • 3 juni: Starten met slimme vrijetijdscommunicatie (webinar) Je krijgt een strategische basis voor digitale én offline publiekscommunicatie. Je leert hoe je met slimme ingrepen elk communicatiekanaal optimaal inzet om je vrijetijdsaanbod te promoten en hoe je de balans bewaart tussen al die online en offline kanalen.

Mieke Vasseur

Mieke Vasseur

Scroll to Top