jun
29
2016

Sessie 2: Beter inspelen op motivatoren

Geen categorie

‘Kopen’ en ‘verkopen’ is zoveel meer dan het spel van vraag en aanbod. Beide activiteiten zijn van alle tijden en werelden. Maar hoe kunnen we succesvolle, bewezen marketinginzichten uit de profitsector vertalen naar de socialprofitsector, zonder de eigenheid van onze sector uit het oog te verliezen? Waarom zouden mensen geïnteresseerd zijn in het aanbod van sociaal-culturele organisaties? En hoe kunnen we die motivatoren beter doen renderen?

Programma

  • ‘We verkopen niet, de klant koopt’ …
  • Wat bieden we aan? Waardepropositie als leidraad.
  • De 7 P’s van dienstenmarketing.
  • Toepassen van het ‘Osterwalder’-model – op zoek naar het DNA van jouw organisatie.
  • En ten slotte: hoe vertalen we deze inzichten in een unieke ‘waardepropositie’?

Doelstellingen

  • De organisatie holistisch/geïntegreerd benaderen: een holistische/geïntegreerde visie op de (werking van de) eigen instelling of organisatie formuleren. Daarbij ook oog hebben voor de specificiteit en het samenspel van de diverse activiteiten ten behoeve van het bepalen en toepassen van de marketingmix.
  • Marketingmodellen beheersen: marketingstrategieën uit de profit- en socialprofitsector kennen, en op basis van argumenten oordelen over de bruikbaarheid van deze modellen voor de eigen organisatie.

Praktisch

  • Wanneer: maandag 24 oktober 2016, 13.15 – 17.00 uur
  • Waar: Davidsfonds (Quinten Metsysplein 12 in Leuven)
  • Docent: Freddy Vander Mijnsbrugge (STIMA Education)

Max Frans

Max Frans

Scroll to Top