jun
29
2016

Sessie 4: Van plan naar praktijk

Geen categorie

The proof of the pudding is in the eating. Tijdens deze sessie gaan we heel concreet na wat goede voorbeelden van strategisch management in publieke organisaties zijn. We analyseren hun kracht en gaan na hoe die vertaald wordt in het marketingplan. En dan komt de hamvraag: eens je dat marketingplan hebt, hoe ga je dit dan vervolgens succesvol implementeren en opvolgen in jouw organisatie? Deze vierde sessie zet je op de sporen en stoomt je klaar voor een vliegende start.

Programma

  • De stappen voor de implementatie en evaluatie van een ‘marketingplan’.
  • Evalueren: wat is de ROI met betrekking tot communicatie, events, dienstverlening …
  • Publieksonderzoek: het meten van ‘deelnemerstevredenheid’ en ‘deelnemersfierheid’?

Doelstellingen

  • De organisatie holistisch/geïntegreerd benaderen: een holistische/geïntegreerde visie op de (werking van de) eigen instelling of organisatie formuleren. Daarbij ook oog hebben voor de specificiteit en het samenspel van de diverse activiteiten ten behoeve van het bepalen en toepassen van de marketingmix.
  • Marketingmodellen beheersen: marketingstrategieën uit de profit- en socialprofitsector kennen, en op basis van argumenten oordelen over de bruikbaarheid van deze modellen voor de eigen organisatie.
  • Een strategisch canvas opstellen: een (aanzet van een) marketingplan opstellen voor de eigen organisatie met betrekking tot een afgebakende periode.
  • Een marktonderzoek opzetten: inzicht hebben in de wijze waarop men een marktonderzoek van het doelpubliek opzet en een omgevingsanalyse uitvoert. Op basis daarvan de marketingstrategie mee bepalen en uitvoeren.

Praktisch

  • Wanneer: maandag 21 november 2016, 13.15 – 17.00 uur
  • Waar: De Ambrassade (Léopoldstraat 25 in Brussel)
  • Docent: Geert Neutens (STIMA Education)

Max Frans

Max Frans

Scroll to Top